ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ-ΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΟΥΜΕ, ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο έρχονται στην αγορά αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και δεν διαθέτουν συμπλέκτη. Πιθανόν (έως πάρα πολύ πιθανόν) σε λίγα χρόνια τα περισσότερα αυτοκίνητα να μην διαθέτουν συμπλέκτη καθώς όλα θα έχουν κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτά τα λίγα χρόνια όμως θα αργήσουν να έρθουν οπότε είναι πολύ καλό να εξετάσουμε την δεν πρέπει να κάνουμε για να μην έχουμε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων μας , το σασμάν, το συμπλέκτη μας και γενικά με το αυτοκίνητο μας. Προτού όμως δούμε τι δεν πρέπει να κάνουμε, ας δούμε πως λειτουργεί ο Συμπλέκτης:
Βάλτε την ταχύτητα στο νεκρό και μην πατάτε συμπλέκτη!
Κάτι που δεν πρέπει να κάνουμε αλλά είναι μια συνήθεια μας είναι να μην βάζουμε την νεκρά όταν σταματάμε κάπου, αλλά να έχουμε παρατεταμένα το πόδι μας στον συμπλέκτη μέχρι να ξεκινήσουμε. Όταν το κάνουμε αυτό υπάρχει φθορά του συμπλέκτη καθώς αυτός κουράζεται. Σε αυτοκίνητα νεότερης τεχνολογίας είναι ακόμα χειρότερο καθώς αυτά διαθέτουν το σύστημα σταμάτα – ξεκίνα όπως το ονομάζουμε που μόλις αφήσουμε τον συμπλέκτη εξοικονομούνε καύσιμο, αλλά και παράγουν λιγότερους ρίπους μέχρι να πατήσουμε ξανά τον συμπλέκτη για να ξεκινήσουμε. Την επόμενη φορά που θα είστε σταματημένοι σε ένα φανάρι σκεφτείτε ξανά τι καλό κάνετε στο αυτοκίνητο σας αλλά και πόσο καλό κάνετε στον εαυτό σας και στο περιβάλλον.
Μην προσπαθείτε να ανεβείτε τις ανηφόρες με το πάτημα του συμπλέκτη
Ένα από τα πολύ μεγάλα λάθη που κάνουν οι περισσότεροι όταν αντιμετωπίζουν την πρόκληση μιας ανηφόρας, και συνήθως όταν θέλουν να την ανεβούν με όπισθεν, είναι να προσπαθούν μέσω της σύμπλεξης να διατηρήσουν το αυτοκίνητο τους σε ισορροπία και σιγά σιγά να ανεβούν την ανηφόρα. Αυτό είναι μέγιστο λάθος καθώς ο συμπλέκτης ταλαιπωρείτε τόσο πολύ και φθείρετε υπερβολικά. Πολλές φορές έχουμε ζημία στον συμπλέκτη και αλλαγή σασμάν ή σε άλλες περιπτώσεις αλλαγή στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το αυτοκίνητο δεν σταματάει με τον συμπλέκτη
Εάν κινούμαστε με κάποια ταχύτητα και έπειτα επιβραδύνουμε λόγο του ότι δεν πατάμε το γκάζι, και κατεβάσουμε ταχύτητα θα μας δοθεί η εντύπωση ότι το αυτοκίνητο μας επιβραδύνει λόγω της αλλαγής της ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Στην πραγματικότητα χαλάμε το δίσκο-πλατό και τίποτα παραπάνω, ενώ το ίδιο θα γίνει αν χωρίς λόγο αφήνουμε το αριστερό πόδι πάνω στο πεντάλ του συμπλέκτη.
Μην παίζετε με τον συμπλέκτη και τον μοχλό ταχυτήτων!
Η άσκοπη χρήση του συμπλέκτη αλλά και του μοχλού ταχυτήτων κάνουν πολύ κακό στο κιβώτιο ταχυτήτων και στο δίσκο πλατό σας. Εάν βρίσκεστε σε στάση το να παίζεται με τον συμπλέκτη μπορεί να είναι διασκεδαστικό αλλά στο τέλος θα προκαλέσει τρομερό πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Επίλογος
Το τελευταίο που πρέπει να αναφέρουμε είναι ότι ένα πράγμα που δεν χρειάζεται να κάνετε ποτέ είναι η επιλογή της Νεκράς όταν βρίσκεστε σε κατηφόρες. Στα καινούρια αυτοκίνητα η υποτιθέμενη οικονομία δεν γίνεται καθώς μόλις έχουν σύστημα που μόλις σηκωθεί το πόδι από το γκάζι σταματάει η τροφοδοσία καύσιμου. Επίσης είναι και επικίνδυνο, καθώς σε περίπτωση που οδηγός χρειαστεί να αντιδράσει χάνονται πολύτιμα δευτερόλεπτα αφού θα πρέπει να πατήσει συμπλέκτη να βάλει ταχύτητα και μετέπειτα να αντιδράσει. Σαν μπόνους σας δίνουμε και παρακάτω ένα video. Εάν την έχετε πατήσει και χρειάζεστε έναν συμπλέκτη για το αυτοκίνητο σας μπορείτε να βρείτε τους φθηνότερους συμπλέκτες στην κατηγορία συμπλέκτες της ιστοσελίδας μας.