Πιο ασφαλή οδήγηση το καλοκαίρι
Σας δίνουμε κάποιες συμβουλές για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση το καλοκαίρι:
έλεγχος υγρών – αλλαγή του φίλτρου a/c – έλεγχος του a/c – έλεγχος μπαταρίας- έλεγχος υαλοκαθαριστήρων – έλεγχος λαμπών – έλεγχος ελαστικών – έλεγχος φανών- τοποθέτηση καλυμμάτων στα καθίσματα – αντηλιακή προστασία – ενυδάτωση των πλαστικών και τσιμουχών – πλύσιμο θόλων και κάτω τμήματος αμαξώματος – γυάλισμα αμαξώματος. Στην Parts Network by Patrick υπάρχουν στη διάθεση σας ανταλλακτικά για να προετοιμαστείτε για το καλοκαίρι..
Αλλαγή του φίλτρου air condition
Μία φορά το χρόνο πρέπει να γίνεται αντικατάσταση του φίλτρου καμπίνας γιατί σε αυτό συσσωρεύονται μεγάλες ποσότητες σκόνης, γύρης, καπνού και άλλων σωματιδίων, καθώς και καυσαέρια που είναι επιβλαβή για την υγεία.
Ειδικά τώρα την άνοιξη επιβάλλεται η αντικατάσταση του φίλτρου καμπίνας, έτσι ώστε να παρέχεται στους επιβάτες πιο καθαρός αέρας, πόσο μάλλον για εκείνους που έχουν αλλεργίες από την γύρη και αναπνευστικά προβλήματα(προτιμήστε τα ενεργού άνθρακα) και η τοποθέτησή του είναι μια εύκολη διαδικασία. Στην πλειοψηφία των αυτοκινήτων το φίλτρο καμπίνας βρίσκεται πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού.
Για να το αντικαταστήσετε αφαιρείτε το ντουλαπάκι από τα σημεία στήριξής του και αμέσως φαίνεται η μαύρη θήκη που βρίσκεται το φίλτρο. Αυτό συνήθως συγκρατείται με κλιπς, τα οποία ανοίγουν εύκολα για να αφαιρεθεί το φίλτρο –με προσοχή.
Έλεγχος του air condition
Για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως μια ζεστή ανοιξιάτικη μέρα και διαπιστώσετε ότι το air condition δεν βγάζει κρύο αέρα, καλό είναι να κάνετε έναν έλεγχο από τώρα. Βέβαια όπως -συνήθως- αναφέρεται στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή καλό είναι το air condition να τίθεται σε λειτουργία ανά τακτά διαστήματα (και τον χειμώνα) προκειμένου να λιπαίνονται οι σωληνώσεις. Αν λοιπόν το air condition δεν αποδίδει όπως πρέπει και απλά ο αέρας που βγάζει στην χαμηλότερη σκάλα είναι απλά δροσερός, τότε χρειάζεται φρέον και έλεγχος των σωληνώσεων για πιθανή διαρροή.
Τοποθέτηση καλυμμάτων στα καθίσματα
Τα καλύμματα στα καθίσματα είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για να προστατευτούν οι εργοστασιακές επενδύσεις του αυτοκινήτου από τον ιδρώτα, την γύρη και την σκόνη που συσσωρεύονται και κατακάθονται σε αυτά. Καλό είναι να προτιμήσετε βαμβακερά καλύμματα που είναι πιο δροσερά και απορροφούν καλύτερα τον ιδρώτα Στην αγορά υπάρχουν πολλοί τύποι, αποχρώσεις, ποιότητες, τιμές κ.ο.κ.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία η τοποθέτηση αντιηλιακών μεμβρανών επιτρέπεται στα πίσω πλαϊνά παράθυρα και στο πίσω παρμπρίζ. Στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού ο ελάχιστος συντελεστής μετάδοσης φωτός έχει καθοριστεί στο 70%, ενώ εκεί μπορούν να τοποθετούνται εφόσον υπάρχει σχετικό «Πόρισμα Εξέτασης» από Δ.ΙΕ.
Ενυδάτωση των πλαστικών και τσιμουχών
Με το κρύο οι τσιμούχες που υπάρχουν στις πόρτες χάνουν την ελαστικότητά τους και αρχίζουν και σκληραίνουν. Έτσι αν δεν ενυδατωθούν με απλή βαζελίνη ή με ειδικό ενυδατικό σπρέι θα ξεραθούν με την ζέστη και θα αρχίσουν να κόβονται και να κάνουν ρωγμές. Καλό είναι δύο φορές τον χρόνο να λιπαίνονται όχι μόνο οι τσιμούχες αλλά και τα άβαφτα πλαστικά που υπάρχουν στο αμάξωμα (π.χ. οι προστατευτικές λωρίδες στους προφυλακτήρες και στις πόρτες και η σχάρα στην βάση του εμπρός παρμπρίζ) για να διατηρούν την ζωντάνια τους και να μην αρχίσουν και ξεθωριάζουν.
Πλύσιμο θόλων και κάτω τμήματος αμαξώματος
Με τις βροχές συσσωρεύονται στους θόλους, στα μαρσπιέ και στο κάτω μέρος του αμαξώματος λάσπες και κάθε ειδών ακαθαρσίες, οι οποίες αφαιρούνται μόνο με τη βοήθεια πλυστικού μηχανήματος. Ειδικά όταν το αυτοκίνητο έχει κινηθεί σε χιονισμένους δρόμους όπου έχει γίνει χρήση αλατιού τότε επιβάλλεται το πλύσιμο στο δάπεδό του, αφού το αλάτι προκαλεί οξείδωση.
Γυάλισμα αμαξώματος
Για να διατηρηθεί το λαμπερό χρώμα του αμαξώματος πρέπει κάθε 6 μήνες να γίνεται γυάλισμα, μία φορά πριν το καλοκαίρι και μετά πριν τον χειμώνα. Οι γυαλιστηκές κρέμες που υπάρχουν στα είδη αυτοκινήτου προσφέρουν αποτελεσματική προστασία στο χρώμα από τις καυτές και υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου και το ζωντανεύουν αποτρέποντας τη δημιουργία θαμπάδας.
Για να γυαλίσετε το αυτοκίνητο πρέπει πρώτα να έχει πλυθεί σωστά και να έχει στεγνώσει (πάντα σε σκιερό μέρος), ενώ το γυάλισμα πρέπει να γίνει με ειδικό βαμβάκι γυαλίσματος ή με μακό ύφασμα. Αφού γυαλίσετε τις μεταλλικές επιφάνειες θα δείτε μετά ότι το αμάξωμα αποκτά μια πολύ στιλπνή υφή. Για καλύτερα αποτελέσματα όπου το αυτοκίνητο θα αποκτήσει την αρχική του λάμψη και θα αφαιρεθεί ακόμα και η όψη ιστού αράχνης από το χρώμα μπορείτε να απευθυνθείτε σε σχετικές εταιρείες.
Οι έρευνες λένε ότι το καλοκαίρι αυξάνονται οι πιθανότητες ατυχημάτων, είτε λόγω του πιο «ελεύθερου» τρόπου ζωής και της χαλάρωσης, είτε λόγω των περισσότερων δραστηριοτήτων και μετακινήσεων. Στα ατυχήματα αυτά συμπεριλαμβάνονται, φυσικά, και τα τροχαία, τα οποία λαμβάνουν συνήθως χώρα σε άγνωστες περιοχές, στις οποίες ο οδηγός δεν γνωρίζει το οδικό δίκτυο και οδηγεί επιπόλαια, ενώ δεν είναι λίγα αυτά που συμβαίνουν επειδή δεν είναι καλά συντηρημένο το αυτοκίνητο.
Έλεγχος υγρών
Ο βασικότερος έλεγχος που πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε για την εκδρομή σας είναι ο έλεγχος των υγρών του αυτοκινήτου. Τα υγρά που πρέπει να ελέγξετε είναι κατ’αρχήν τα υγρά φρένων, τα οποία θα πρέπει έτσι κι αλλιώς να ανανεώνονται κάθε 12 μήνες.
Η διαδικασία συμπλήρωσης υγρών είναι απλή: Σταθμεύστε το αυτοκίνητο σε επίπεδο έδαφος, εντοπίστε πού είναι το δοχείο με το υγρό φρένων (αν δεν γνωρίζετε οι ίδιοι βρείτε το στο εγχειρίδιο του αυτοκινήτου) και καθαρίστε το εξωτερικά για να φαίνεται το επίπεδο της στάθμης.
Αυτή θα πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα στις ενδείξεις ΜΙΝ και ΜΑΧ. Αν βρίσκεται κοντά ή κάτω από το ΜΙΝ ξεβιδώστε και βγάλτε το καπάκι του δοχείου και γεμίστε με υγρό μέχρι την ένδειξη ΜΑΧ -όχι παραπάνω για να μην υπάρξει υπερχείλιση και δημιουργήσει άλλα προβλήματα στη μηχανή.
Χρησιμοποιήστε καλής ποιότητας υγρά φρένων που ανταποκρίνονται στα διεθνή στάνταρ.
Τα επόμενα υγρά που θα πρέπει κανείς να ελέγξει κανείς είναι τα λάδια του κινητήρα, με την στάθμη του να βρίσκεται ανάμεσα στις ενδείξεις ΜΙΝ και ΜΑΧ, το υγρό ψυγείου (το λεγόμενο παραφλού) και το υγρό της πλυστικής συσκευής –να υπάρχει δηλαδή νερό και πιθανώς ειδικό απορρυπαντικό στους υαλοκαθαριστήρες και να είναι καθαρές οι οπές από τις οποίες βγαίνει το νερό.
Καλό είναι, όσον αφορά την μπαταρία του αυτοκινήτου, να πάρετε μαζί σας τα λεγόμενα «κροκοδειλάκια», τα οποία θα σας χρησιμεύσουν σε περίπτωση που η μπαταρία αδειάσει.
Έλεγχος εξωτερικών μερών
Ως προς το εξωτερικό του αυτοκινήτου μας, καλό είναι πριν ξεκινήσουμε να ελέγξουμε για τυχόν σπασμένα ή γρατζουνισμένα τζάμια, φώτα και φλας.
Αν οι υαλοκαθαριστήρες «δουλεύουν» κανονικά και το «λαστιχάκι» τους είναι σε καλή κατάσταση.
Βασικό είναι να κοιτάξουμε τα λάστιχα.
Αυτά θα πρέπει να έχουν αέρα -η κάθε κατηγορία λάστιχων χρειάζεται διαφορετική πυκνότητα αέρα, όμως στο βενζινάδικο που θα βρεθείτε για να ελέγξετε τον αέρα θα σας βοηθήσουν να τον συμπληρώσετε σωστά.
Σε γενικές γραμμές, καλό είναι τα λάστιχα ενός αυτοκινήτου να αλλάζονται κάθε τρία με τέσσερα χρόνια, ειδικά αν αυτό βρίσκεται συνήθως εκτεθειμένο στη ζέστη και το κρύο.
Στο πορτ μπαγκάζ
Πριν από ένα μεγάλο οδικό ταξίδι, ο εξοπλισμός του πορτ μπαγκάζ είναι πιο απαραίτητος από κάθε άλλη φορά. Έτσι, πριν ξεκινήσουμε, ελέγχουμε το πορτ μπαγκάζ ώστε να υπάρχει εφεδρικός τροχός, στον οποίον καλό είναι κατά καιρούς να βάζουμε λίγο αέρα γιατί λόγο μη χρήσης του «χάνεται».
Μαζί με τον τροχό πρέπει φυσικά να υπάρχει γρύλος και τα λοιπά εργαλεία αντικατάστασής του, καθώς και το προειδοποιητικό τρίγωνο. Οι αντιολισθητικές αλυσίδες ακούγονται υπερβολή το καλοκαιρί, όμως αν υπάρχουν δεν υπάρχει λόγος να τις βγάλουμε από το πορτ παγκάζ, καθώς μπορούν να βοηθήσουν και στην λάσπη.
Τέλος, πρέπει απαραιτήτως να υπάρχει φαρμακείο και πυροσβεστήρας. Ένα ζευγάρι γάντια, ένας φακός τσέπης, μερικά πανιά και οδικοί χάρτες είναι προαιρετικά αλλά χρήσιμα.
autogreeknews.gr